Ginięcie czy gnicie filmu amerykańskiego czyli kryzys w kinie za Oceanem

Zaczęty przez Q__, 23 Wrz 2023, 08:03

Poprzedni wątek - Następny wątek

Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__


Q__

Tak sobie pomyślałem, że skoro obecne stulecie przyniosło takie filmy fantastyczne jak "Eternal Sunshine of Spotless Mind", "Primer", "Moon", "The Man from Earth", "Only Lovers Left Alive", "Her" i "Ex Machina", do czego ktoś jeszcze mógłby dodać "TRON: Legacy". I takie seriale jak nBSG, SGU, STC, The Expanse, ORV czy Devs. To może jednak ekranowa SF zdechła mniej, niż nam się zdaje ;).

Tu xetnoinu dodaje:

Donnie Darko, Ludzkie dzieci i Arrival, Wróg, Dystrykt 9, Sense8 i jednak Interstellar... I Prometeusz który świetnie się nie starzeje, Wall-e, Na skraju jutra. Equilibrium,  Można sporo dodać i to że znanych filmów i seriali. A jakby znawcę złapał do odpowiedzi to pewnie na tonę pozycji niszowych.
Nowa Diuna i Łowca też zasługują i Incepcja
Wszystko wszędzie na raz
25 lat to dużo.


"Wall-E" biorę na listę. "Donniego..." też... Reszta... Hmm... ;)

such/USS Bij też swoje dorzucił:

Ja bym Ex Machina wyniósł za stodołę ;)
Jak to mówią Za Wielką Wodą
U somsiadów takie coś zrobili niedawno, miejscami ciekawe:

https://youtu.be/F5XeXNFNHQA
Jeśli liczymy wampiry to koniecznie:
https://youtu.be/_YGmTdo3vuY
Substance w sumie też się chyba liczy. Prostacki, ale chyba skuteczny.
Ja od lat unikam wszelkiej fantastyki na festiwalach, bo na ogół są to jednak śmieci.
W najlepszym wypadku jest pomysł, realizacja niedomaga.


Na co odpowiem:

Prawda, np. "The Europa Report" dowodem.
["Substance"?] Mnie tam wszechstronna wtórność odrzuca:
https://forum.lem.pl/index.php?topic=138.msg101420#msg101420
Wampiry liczymy. Niekoniecznie SF, choć Dukaj, Watts, WoD z wątkami SF-owymi, ale niewątpliwie fantastyki oblicze ambitniejsze tam się trafia.
["Ex Machina"] No, niby nie robi nic, czego ORV potem nie zrobiło. Niby thrillerowy skręt mu szkodzi, ale...
["White Plastic Sky"?] Biorę na listę do obejrzenia.

To i such o filmie na listę wziętym ;) się rozpisał:

Tylko to miętkie bardzo.
Mnie przeszkadza jak w Fallout biorą kadr z Tarkowskiego, bo był ładny. Tutaj biorą, bo ma to sens i wiedzą co robią. Wszystko Już Było (tm)
Przy czym to taki film, że raz widziałem, z pełną salą i wracać do niego nie czuję potrzeby. Fajne efekty.

Q__


Q__


Q__


Q__

Dyskusja z naszego serwera, nawiązaująca co video z poprzedniego posta:

xetnoinu
Bardzo przykra konstatacja
Ale wybryk wizualny trzeciego sezonu Picarda to niestety dowód cofki umysłowej realizacji światła obrazu i potem.zaciemniania w postprodukcji


Q__
Co gorsza nie wiadomo czemu to miało służyć...

xetnoinu
Pamiętam że w Andorze jak odcinek miał lepszego reżysera od razu w ciemnych partiach była mądra ciemnica w starym stylu czyli były szczegóły
A jak zwykły reżyser to ciemno
Te kilka zdjęć musiałem do plansz znaleźć
I to już by z blu-ray
I nadal ciemnica zaawansowana
Ja je rozjaśniłem i poprawiałem kontrast w canvue
I co ciekawe one mają szczegóły
Po poprawkach
Czyli były dociemniane w postropodukcji
I to jest taka cofka
Jak się weźmie np odcinek
Yesterday' s Enterprise
Gdzie ten sam plan zdjęciowy robi za trzy okrety
I połowa to światło
I mądra dobra ciemność w której wszystko co trzeba widac
Potem zrobiona w First Co tact
I mając takie tradycje
Doskonalego oświetlania i filmowania
robiono wizualne dno w pic3
Mając fantastyczny plan zdjeciowy
Bo fotosy
Z planu są obłędne
Trzeci sezon nadaje się do cyfrowej rekonstrukcji do poziomu normalnego światła
Może kiedyś ktoś to zrobi

Ciemność w Yesterday's Ent
Każdy szczegół widać
Tymczasem

To jest screen z czasu premiery
Nie widać że Ro ma dwubarwny mundur!

To wersja bluray
Jeszcze gorzej
A ja rozjasnilem prostym filtrem w canvie
Obraz
Mundur ma dwa kolory
Czyli obraz był prawidłowo naświetlony i sfilmowany
I przywalony w ciemnice w postprodukcji
Bo inaczej nie dałoby się tego munduru na dwa kolory zobaczyć zwykłym suwakiem jasność i kontrast na prymitywnym poziomie programu canva
Przykłady doskonałej ciemności i szarości z tng

Pierwszy plan oswietlony
Drugi plan niby w cieniu i każdy plis błękitnej sukni widać

Mona włosy im liczyć mimo ciemności
Bo to wysokiej jakości ciemność oświetlona!
Albo pólmrok
Zobaczcie



No kurcze. Jakość filmów i to tych najlepszych
A gdy fabuła tego wymagała potrafili też w kulminacyjnej scenie dać elementy ciemności gdzie nic nie widać tam gdzie trzeba . Oto przykład

Pół twarzy w mroku pół w świetle. Mimo być kontrastowo i dramatycznie. Tasha prosi o zgodę na swoją śmierć
I tu jest mrok i on ma sens
Lubię fabularnie trzeci sezon Picarda. Ale wizualnie to poziom poniżej telenoweli. Ktoś popsuł materiał i go zaciemnił bez sensu i celu